Skoda Yeti har nå gått inn i historien for det norske markedet, og rett etter nyttår kommer arvtakeren Skoda Karoq.
Vi har prøvekjørt nykommeren, en mindre SUV som måler 4,38 meter fra ende til annen.
To eller fire?
Karoq blir en mindre modell enn den relativt ferske Kodiaq, som kom tidligere i år. Karoq er også basert på den modulære MQB-plattformen, men fra VW-konsernet faller den inn mellom den kommende VW T-Roc og VW Tiguan i størrelse.
Av øvrige modeller er det naturlig nok Nissan Qashqai og dens like som blir hovedkonkurrentene.
I klassen for de mindre SUV’ene er det stor dominans av forhjulsdrevne biler, og ikke alle kan engang fås med firehjulsdrift. Det gjør Karoq, om du ønsker. Den kommer også i kombinasjon med DSG-gir, dersom du foretrekker automat.
Alt utstyr
Innvendig er det særdeles god plass for de som sitter foran. Førerplassen er like moderne og velutstyrt her som på de langt større modellene. Du kan også velge det digitale og konfigurerbare displayet foran rattet, dersom du er lei av analoge instrumenter.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger