Først ut av BMWs nye elbiler er i4, som kommer til å bli en av de mest sportslige på markedet.
Dette er en skikkelig GT-bil, med 530 hestekrefter, som gjør unna 0-100 km/t på fire sekunder. Batteripakken skal være stor nok til å gi en rekkevidde på rundt 590 kilometer.
BMW er kjent for sine sportslige vei-egenskaper. Ifølge kommunikasjonsdirektøren for BMW Norge, Marius Tegneby, vil man ikke kompromisse på dette, selv om det nå er snakk om en elektrisk bil.
Mye kjøreglede
- Med BMW i4 elektrifiseres selve kjernen av BMW. Kjøreglade biler i mellomklassen har gjennom flere tiår vært fundamentet som selskapet er bygget på. BMW i4 blir på mange måter summen av en perfekt BMW – bare helt elektrisk, sier Tegneby.
BMW i4 viser fabrikkens nye designspråk med blant annet en oppreist, nyreformet grill. Innvendig har BMW tatt i bruk en dobbelt skjerm, som er buet mer rundt føreren enn de flate vi kjenner til nå. BMW i4 skal i produksjon i løpet av 2021, men først godt ut i andre halvdel. Billigste utgave vil koste fra 489 900 kroner, har bakhjulstrekk og en motor på 340 hester.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger