Snakker vi årets vakreste bil?
Cupra er et navn de færreste nordmenn har noe som helst forhold til. Men faktisk er det et bilmerke i den trygge Volkswagen-familien - sammen med blant annet Audi, Volkswagen, Skoda og Seat. Tidligere var Cupra en merkevare spanske Seat benyttet seg av i sin sportslige satsning (Seat Cupra), men skal skal nå stå på egne ben.
Heller ikke «Seat» fremkaller stjerner i øynene på nordmannen i gata. Selv om merket har blitt kjøpt opp av Volkswagen Group og relansert i Norge som ungdommelige, for bare et par år siden, oppfattes Seat fortsatt som en noe traust merkevare her til lands.
Skremmer Seat-kundene
Bilprodusenten selv er også redd for nettopp det. De fremholder dog at Seat og Cupra nå er fullstendig adskilt. Cupra skal være tøft, røft og ungdommelig.
«Formentor er ikke en Seat. Det har den aldri vært, og den kommer heller ikke til å bli det. Dette er nemlig den første modellen noensinne som er designet fra grunnen for å være en Cupra. Og bra er det – den lave, brede silhuetten og den aggressive holdningen hadde sannsynligvis skremt bort de fleste av Seats kunder», skriver Cupra i en svensk test-annonse for bilen.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger