Tenk deg at du stikker innom en bilforhandler og spør om å få ta med deg demobilen ut på en bane ... alene. Rimelig utenkelig, men sånn er det hos Porsche.

TEST: Nye Porsche 911 får terningkast 6
Porsche er et av verdens mest kjente bilmerker. En drømmebil for svært mange. Porsche er selve definisjonen på ingeniørkunst, entusiasme og tradisjoner.
Og det er den kompromissløse jakten etter den perfekte sportsbilen og helt unike kjøreopplevelser, sammen med kvalitet og brukervennlighet som alltid har gjort at Porsche alltid har vært helt der oppe og noe de andre har strukket seg etter.
Skal levere følelser
Porsche oppfatter seg ikke lenger som en leverandør av biler, men en leverandør av opplevelser. Det er en av grunnene til at en bil gjerne blir 800 000 kroner dyrere enn startsummen. For her kan du nemlig bygge en helt unik bil, slik akkurat du vil ha den.

Selv om en tur i utstillingslokalene er en opplevelse i seg selv, for mange av oss, arrangerer Porsche en rekke arrangementer, for at du som eier eller potensiell kunde skal kunne oppleve Porsche-følelsen.
Flere av arrangementene er rimelig eksklusive og krever at du melder en interesse for å få en invitasjon til deltakelse.

Porsche World Road Show
Vi var med på et eget presseopplegg og et litt annerledes oppsett av Porsche World Road Show. Dette er et opplegg laget av Porsche i Tyskland, som stiller med biler og materiell. Det har vært arrangert på Rudskogen Motorsenter siden 2016, også i år, med strenge coronatiltak.

Hele opplegget klarer 400 deltakere, fordelt på 10 kursdager og koster 1889 kroner, inkludert frokost, lunsj og henting på flyplass for de det måtte gjelde.

TEST: Porsches ekstreme elbil
Inkludert i prisen er banekjøring, testing av Launch Crontrol og slalomkjøring, samt få en god gjennomgang av det øvrige modellprogrammet.

Banekjøringen gir en unik mulighet til å virkelig kjenne forskjellene mellom de forskjellige modellene. Hvor ofte får man kjent forskjellen mellom 911 Turbo S og GT3 RS liksom? Det er på bane man virkelig merker forskjellen, og Porsches nitidige finjustering på de små detaljene.

I år fikk vi anledning til å teste Porsche Taycan 4S, Turbo og Turbo S, Cayman GTS 4,0, Carerra 4s, Turbo S og GT3 RS, med den siste som det ultimate høydepunkt.
Flere opplevelser
Porsche har også mer å by på. Både festivaler, museumsbesøk, kjøreturer både i Norge og Europa, kjørekurs på bane og isbanekjøring, begge i flere ferdighetsnivåer.