Nordmenn trykket Hyundai Ioniq til sitt bryst da den kom i 2016.
Den ble kåret til Årets bil av DinSide og Dagbladet og fikk dessuten fem stjerner i Euro NCAPs kollisjonstest i 2016. Konklusjonen i vår test da var at bilen lå foran mange av konkurrentene.

En rådyr tabbe
Kroken på døra
Produksjonen av den rene elektriske modellen ble avsluttet i fjor, og nå skjer det samme med hybridene og plug-in-hybridene.
Dermed er det et definitivt farvel til den folkekjære modellen.
Nyheten meldes blant andre av det amerikanske bilnettstedet Car and Driver.
De skriver at produksjonen - som skjer på selskapets fabrikk i Ulsan i Sør-Korea - vil opphøre i juli i år.

Denne kan du få i år
Flere modeller
Første generasjon Ioniq ble i 2021 erstattet av Ioniq 5, som også har blitt godt tatt imot her på berget. Den ble også kåret til 2022 Car of the Year tidligere i år.
Selskapet jobber også med to andre Ioniq, kalt 6 og 7. Disse blir henholdsvis en stor sedan og en SUV.