Etter mye hurlumhei omkring navnevalg, ble Honda Jazz omsider lansert i Europa sommeren 2002. Jazz fikk en svært god mottakelse blant motorjournalister, ikke minst her i DinSide. Vi lot oss blant annet imponere over den gode bakseteplassen og de fleksible bakseteløsningene.
Elektronisk klimaanlegg
Nå skal altså Jazz oppgraderes, noe som blant annet innebærer et forbedret utstyrsnivå. Klimaanlegget oppgraderes med elektronisk styring og det nye rattet får knapper for betjening av radioen. Samtidig moderniseres interiøret - blant annet byttes setetrekkene ut. Den integrerte radioen får et nytt utseende og utstrakt bruk av sølvfarvede materialer sørger for at dashbord-konsollen blir mer eksklusiv. Også instrumentene blir mer tidsriktige ved hjelp av en spesiell bakgrunnsbelysning.
Bliklys i sidespeil
Utvendig er endringene svært forsiktige. Kjennere vil imidlertid legge merke til at fremre støtfanger har fått nye hjørner og at blinklysene nå er flyttet opp i sidespeilene.
900 biler
Til tross for at Honda Jazz har fått mye skryt, selger ikke bilen spesielt godt. Totalt er det faktisk ikke solgt mer enn 900 biler her i landet siden lanseringen i 2002. Til sammenligning hadde Volkswagen-forhandlerne ved utgangen av september i år klart å finne kunder til nesten 1.500 Poloer.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger