Snadderkabriolet fra Peugeot

Peugeot lanserer en nye liten fireseters kabriolet til våren. Tre spennende motorer med både diesel- og bensindrift og turboladere er også på plass.

Publisert
Sist oppdatert

Peugeot 207 CC erstatter 206 CC som var den første kupékabrioleten med sammenleggbart metalltak til en fornuftig pris. 206 CC har vært en stor suksess for Peugeot, og ikke minst i Norge har 206 CC vært en storselger i kabrioletsammenheng. 206 CC var den mest solgte kabrioletmodellen i Norge i både 2002 og 2003. Det er med andre ord store oppgaver 207 CC nå skal ta fatt på.

207 kombikupé kan leveres med to typer fronter, men 207 CC kommer kun med den sportslige varianten. Denne kjennetegnes med en mer markant fremre del av panseret, tåkelys i krominnfatning, større luftinntak og forkrommet grill.

Motorer

Peugeot 207 CC vil være tilgjengelig med tre ulike motorer. De to bensinmotorene er nyutviklede og stammer fra motorsamarbeidet mellom Peugeot og BMW. Basismotoren er en 1,6-liter med 120 hestekrefter og 160 newtonmeter. Den kan leveres med både manuell og automatisk girkasse. Neste skritt på motorstigen er også en 1,6-liter, men med turbo. Den yter 150 hestekrefter og 240 newtonmeter. Tredje motoralternativ er en 1,6-liters dieselmotor med 109 hestekrefter og 240 newtonmeter.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer