I 2018 var Hyundais kompakte SUV en sensasjon sammenliknet med de andre elbilene som var å få kjøpt. En rekkevidde på opptil 480 kilometer vakte oppsikt og selv om ikke alle de 6000 som stod på liste endte opp med å kjøpe Kona, ble den en av de første, store elbilsuksessene i Norge.
At køen for å kjøpe nye Kona blir betydelig kortere, selv om det er en bedre bil på alle måter, er ganske sikkert.
Årsaken er rett og slett at det nå er mange flere modeller å velge mellom.
Nye Kona er fortsatt en kompakt el-SUV, men blir større enn dagens modell. I lengden vokser den med 15 centimeter, til 4,36 meter, samtidig som den blir litt bredere og får litt lengre akselavstand. Det betyr at plassen i baksetet blir bedre, samtidig som bagasjerommet vokser til 466 liter.
Det er blant de største i klassen.
Mer utstyr og komfort
Ifølge Hyundai skal kjørekomforten også være betydelig oppgradert. Det skal være mindre støy i kupeen enn før, takket være lydisolerende glass i frontruta, tykkere gulvteppe, mer stillegående dekk og bruk av øvrig lydisolerende materiale. Foreløpig har vi ikke kjørt bilen, så dette må vi bare ta Hyundais ord for.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger