Solskinnstur med glasstak

En stasjonsvogn i kompaktklassen med hele syv individuelle seter er spesielt. Det samme er et glasstak som dekker over første og andre seterad.

Publisert
Sist oppdatert

Motorene er som i den vanlige 307, men SW slipper unna 1,4-literen som nok hadde blitt for svak. Denne gangen har vi kjørte den største bensinmotoren med toliters slagvolum og 137 hestekrefter. Det minste bensinalternativet er en 1,6-liter med 110 hestekrefter. Den har vi testet tidligere her på DinSide.

Nok til det daglige

Når vi kjørte 1,6-literen konkluderte vi med at den akkurat klarer oppgaven. Nå når vi fikk toliteren på test kom den med automatgir. Det gjorde at den ikke virket så sprek som vi hadde ventet. Den er for eksempel bare åtte tideler raskere enn 1,6-literen fra 0 til 100 kilometer timen. Fleksibiliteten er derimot bedre. Du har noe mer å gi på med her når motstanden øker. Dreiemomentet er tross alt 190 newtonemeter kontra 147 i 1,6-literen.

Mange mil på landeveien avslørte likevel at det ikke er så mye ekstra å gi hvis det skulle dukke opp situasjoner som krever akutt effekt. Automatkassen girer fort ned når det går litt tyngre og både bakker og forbikjøringer må planlegges på forhånd. Det medfører også at du oppover bakkene kjører på litt høyere turtall enn det som er behagelig.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer