Dette er Subaru Hybrid Tourer Concept.
Om Toyotas inntreden i Subaru-kapitalen har noe med det å gjøre vet vi ikke, men det er tydelig at hybridløsninger opptar den egenartede japanske produsenten. Subaru understreker allikevel at de vil fortsette å dyrke sitt "arvestoff" hvor den såkalt symmetriske firehjulsdriften og motorenes bokserkonfigurasjon er vesentlige bestanddeler.
Futuristisk
Bilen vi ser her er et konsept som skal stilles ut på Tokyo-messen. Måkevingedørene er et første tegn på at dette fortsatt er en konseptbil, interiøret likeså. Dashbordet er bevegelig og innstillbart for å tilpasses førerens individuelle behov og skinnsetene har ventilasjonsfunksjon.
I alt tre motorer
Bilen er motorisert med en toliters direkteinnsprøytet bensinturbomotor samt to el-motorer. Bensinmotoren er naturligvis en bokser. Vi har ingen oppgaver over ytelser på forbrenningsmotoren, men det presiseres at elmotoren foran har en maksimaleffekt på 10 kW (13,6 hk) og at den bak kan yte opptil 20 kW (27,4 hk). Elmotorene kan drive bilen fra oppstart og ved svært lave hastigheter. De kan også utfylle bensinmotoren ved behov. Transmisjonen er av typen kontinuerlig variabel - altså trinnløs (CVT). Subaru kaller den Lineartronic. Batteriet er av typen litiumion som på elbilen Stella.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger