La oss ta det synlige først. Mye tyder på at disse konseptene hinter kraftig om neste generasjon A- og eventuelt B-klasse. Det har vært spekulert i om Mercedes vil droppe høybygg-strategien til neste generasjon av sine minste biler, men nå kan det altså virke som man ikke gjør det likevel. Trolig vil Mercedes avsløre mer om hva disse bilene egentlig signaliserer litt senere, når de stilles ut på Detroit-salongen like over nyttår.
Tre i en
Så til teknologi-biten. Til tross for at dette fremstår som én bil med ett karosseri, har man laget tre ulike varianter. Disse heter E-Cell, E-Plus og F-Cell.
El-bil
E-Cell er en ren el-bil. El-motoren er lik med de andre Bluezero-konseptene og yter 120 hester. Takket være litiumionbatterier skal rekkevidden være 200 kilometer, og det med bare to timers ladetid. Trolig handler det da om spesielle kraftstasjoner og ikke vanlige vegguttak.
Plug-in
E-Plus har samme drivlinje pluss en liten tresylindret turbomotor på 1,0 liter, hentet fra Smart. Denne motoren skal ikke drive bilen direkte, men snarere lade opp batteriene når disse begynner å bli tomme. En plug-in-hybrid med andre ord. Den totale rekkevidden skal være 600 kilomete, hvorav de første 100 går kun på strøm.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger