Spenstig mellomklasser fra Renault

Renault har ikke mer rukket enn å introdusere nye Laguna her i Norge før man viser frem to nye sportsversjoner.

Publisert
Sist oppdatert

De første eksemplarene av Renaults nye mellomklassebil Laguna har akkurat kommer hit til Norge, og den første testen vil dukke opp her på Dinside om ikke så altfor lang tid. Den foreløpig sterkeste varianten er en 2,0 liter stor dieselmotor med 150 hestekrefter. Det blir det snart en forandring på.

Laguna GT

For Renault har kraftigere krutt liggende på bakrommet. To nye sportsversjoner med tilnavnet GT er nemlig på vei, én dieseldrevet og én bensindrevet. Førstnevnte er basert på dagens sterkeste dieselmotor, men har fått et realt hopp i ytelser. 180 hestekrefter og 400 newtonmeter er relativt friskt fra en 2,0-liter. Denne effektvarianten er foreløpig unik for Laguna GT.

205 hester

Den andre GT-utgaven har også en 2,0-liters turbomotor, men med bensin på tanken blir effekten litt høyere og dreiemomentet litt lavere. 205 hestekrefter og 300 newtonmeter er hva du har til rådighet i denne. Denne motoren sitter også i flere andre biler, men er i følge Renault nå optimert spesielt for Laguna GT. Noen voldsomme ytelser er det likevel ikke snakk om. De fleste av konkurrentene har modeller med langt mer enn 205 hestekrefter.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer