Spionbilder av neste Honda CR-V

Honda CR-V har vært en stor suksess for Honda. Her i landet har den vært blant Norges mest solgte modeller.

Publisert
Sist oppdatert

Første generasjon CR-V ble lansert i 1995 og Honda var tidlig ute med sin folke-SUV. Oppskriften er den samme som i dag med 2,0-liters motor og firehjulsdrift av den enkle typen. Bakhjulene kobles inn ved behov og med en viss forsinklese. I 1999 fikk bilen en ansiktsløftning og effekten ble økt fra 128 til 147 hester.

VTEC

I 2002 var det klart for en nye generasjon CR-V. Motoren ble oppgradert og utstyrt med Hondas VTEC-system for variable ventiltider. Det bidro til at 2,0-literen nå gav 150 hestekrefter. Det sørget for at akselerasjonen fra 0-100 kom under ti sekunder. Forbruket ble også redusert.

Dyr diesel

Høsten 2004 fikk CR-V generasjon to en forsiktig ansiktsløftning med små kosmetiske endringer, høyere sikkerhetsnivå og elektronisk antiskrens som tilgjengelig utstyr. Våren 2005 ble det lansert en dieselmotor på 2,2 liter og 140 hesterkrefter. Denne motoren er sammenlignet med konkurrentene kultivert og passer bilen bra, men dessverre ble prisen i høyeste laget. Med en utgangspris på 409.000 kostet den over 50.000 mer enn bensinversjonen og de farligste konkurrentene hadde langt billigere dieselalternativer.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer