SportKa

Taket på plass og fastere i fisken gjør SportKa mer effektiv enn StreetKa.

Publisert
Sist oppdatert

Og med en prislapp på to tredjedeler av StreetKa er den det naturlige valget for de som kun er ute etter kjøreegenskaper.

Kvikkere

En annen utveksling i girkassen og 130 kilo mindre å drasse på gjør SportKa hele 2,4 sekunder kvikkere enn StreetKa fra 0-100 km/t. Øvelsen går unna på 9,7 sekunder, og SportKa føles også kvikkere. SportKa oppleves som gjennomført bil i GTI-ånd, og den er svært morsom på svingete veier.

Den tette kjørefølelsen som StreetKa tilbyr er enda tydeligere i Sportka. I forhold til vanlig Ka er SportKa senket og sporvidden er økt. Den har fått låne deler av storbrødre som Puma, Fiesta og Focus.

Daglig drift

Klarer du deg med baksetet og bagasjeplassen i en Ka er det identiske plassforhold i en SportKa. Eneste forskjellen er skinninteriøret (ekstrautstyr), og et mer sportslig ratt. Ellers er SportKa en spartansk bil, det er for eksempel ikke mulig å justere rattet. For vår del innebar det at rattet skygget for deler av instrumentpanelet, og mellom 80 km/t og 160 km/t var det ikke mulig å lese av nøyaktig hastighet.

De små skinnsetene holdt oss godt på plass. Baksetet ga vi opp å prøve, men to barn vil antagelig sitte godt i formede skinnseter.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer