I Norge har vi Actyon Sports som er en pick-up. I tillegg finnes det altså en Actyon som ikke har tilleggsnavnet Sports. Dette er en kupé-SUV og er lansert i flere land i Europa.
Linjene er påfallende like BMW X6, og vi regner med at BMW irriterer seg litt over den koreanske modellen som Ssangyong selv kaller verdens første SUC (sport utility coupe). Selv om det er en enorm produktmesig avstand mellom BMW og Ssangyong på de fleste områder er Ssangyong altså først ute.
Motor og ytelser


Actyon leveres i en rekke varianter og mest interessant er nok dieselvarianten med 141 hestekrefter og 310 newtonmeter fra 1.800 til 2.700 omdreininger. Dette er en toliters motor med common-rail innsprøytning. Ytelsene er slappe. Med automatgir, dieselmotor og firehjulsdrift klarer den 0 til 100 på 15,7 sekunder og toppfarten er 162 kilometer i timen. Den modellen heter 2.0 Xdi 4WD automat.
Actyon finnes også med manuell girkasse, bensinmotor og eventuelt kun forhjulstrekk.
Da regner vi med at det blir mer futt i BMW X6.
Dette var bare en liten kuriositet.