1999-utgaven av Z3 vil gå i produksjon i april i år, og er ventet å innta norske sommerveier i juni.
Større og sterkere
De største endringene på Z3'en ligger altså under panseret. De to minste motorene som er tilgjengelig per i dag, går ut, og blir erstattet av to nye og kraftigere motorer. Dagens 1,8-liter med 115 hester blir erstattet med den samme motoren som allerede sitter i den nye 3-serien. Dette er en firesylindret motor med et slagvolum på 1895 ccm, og med 118 hestekrefter.
1,9-literen med 140 hester, som er mellomalternativet i Z3 i dag, blir også byttet ut og erstattet av en 2-liters, sekssylindret VANOS-motor (med variable ventiltider) med 150 hester. 2,8-literen blir sittende som den er i dag.
Ytre endringer
Interiørmessig er det kun gjort små justeringer på den nye Z3, mens det på eksteriøret er foretatt mer synlige endringer. Hjulbuene bak er blitt bredere, bagasjeromslokket er endret, baklysene er arrangert i en ny L-formasjon, den har fått nye støtfangere bak, nye dekk, samt en noe endret grill.
Prisene på de nyoppfriskede utgavene er ennå ikke klare.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger