Sterkere og nyoppfrisket

Til sommeren kommer 1999-utgaven av Z3, som vil ha mer krefter og et endret ytre. De to minste -- og mest anvendelige motorene i roadsteren -- er kastet på dynga til fordel for to nye, større og kraftigere motorer.

Publisert

1999-utgaven av Z3 vil gå i produksjon i april i år, og er ventet å innta norske sommerveier i juni.

Større og sterkere

De største endringene på Z3'en ligger altså under panseret. De to minste motorene som er tilgjengelig per i dag, går ut, og blir erstattet av to nye og kraftigere motorer. Dagens 1,8-liter med 115 hester blir erstattet med den samme motoren som allerede sitter i den nye 3-serien. Dette er en firesylindret motor med et slagvolum på 1895 ccm, og med 118 hestekrefter.

1,9-literen med 140 hester, som er mellomalternativet i Z3 i dag, blir også byttet ut og erstattet av en 2-liters, sekssylindret VANOS-motor (med variable ventiltider) med 150 hester. 2,8-literen blir sittende som den er i dag.

Ytre endringer

Interiørmessig er det kun gjort små justeringer på den nye Z3, mens det på eksteriøret er foretatt mer synlige endringer. Hjulbuene bak er blitt bredere, bagasjeromslokket er endret, baklysene er arrangert i en ny L-formasjon, den har fått nye støtfangere bak, nye dekk, samt en noe endret grill.

Prisene på de nyoppfriskede utgavene er ennå ikke klare.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer