Sterkere Ssangyong Rexton

Ssangyong Rexton med modellbetegnelsen RX 270 XDi er oppgradert med en sterkere dieselmotor og femtrinns automatgirkasse.

Publisert
Sist oppdatert

SESSVOLLMOEN (DinSide Motor): Ssangyong Rexton finnes fortsatt som varebil og Ssangyong har funnet en fin måte å bygge om bilen på. I Rexton blir høyden i lasterommet forbedret ved å senke gulvet og det gjør at behovet for å skjære hull i taket utvendig faller bort. Det betyr penger spart for mange kunder og Ssangyong får tilgang til et eksklusivt varebilmarked som blir mindre og mindre spennende for hver gang politikerne har rotet med emnet.

Sprekere

RX 290 har et stort problem, og det er at den er veldig treg. Det er nå i orden med RX 270 XDi. Det er Mercedes som gjort grunnarbeidet på denne motoren også, men Ssangyong har ferdigstilt motoren. Motoren har 2,7-liters slagvolum, fem sylindere og yter 165 hestkrefter og 347 newtonmeter mellom 1.800 og 3.200 omdreininger. Sammen med en femtrinns Mercedes automatgirkasse fungerte dette bra i Rexton. Bilen har nå fått de ytelsene den fortjener og krefter nok til å håndtere tunge arbeidsoppgaver i og utenfor vei. Motoren har god respons og bra med krefter. Den trekker villig og girkassen fungerer veldig bra. Du kan sperre den oppad på samme måte som hos Mercedes, men den har ikke mulighet for å gire selv.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer