Stilig, luksuriøs og miljøvennlig

Fisker Karma Sunset

Publisert
Sist oppdatert

Her er den nye episoden i Fisker-serien. Hva det dreier seg om? Intet mindre en den nye amerikanske produsenten av miljøvennlige premium-biler, som de kaller seg selv. I Detroit stilte Fisker ut denne nydelige sportsbilen, en åpen versjon av "plug-in"-hybriden Karma, med døpenavnet Sunset. Det ble litt av en publikumssuksess. Fisker Karma Sunset er en lavutslippshybrid og samtidig en sportsbil på vel 400 hestekrefter som skal greie under seks sekunder fra 0 til 100.

Se store bilder!

Eks-Aston Martin

For de som ikke visste det og altså ikke følger godt nok med her på DinSide Motor: Fisker, med fornavn Henrik, er en begavet designer og utvikler som tidligere har arbeidet med noen av de stiligste representantene for bildesign det er mulig å finne. Formgivningen av Aston Martin DB9 er hans verk, likeledes den av Aston V8 Vantage - siste generasjon - og klassikeren BMW Z8.

Nær utslippsfritt

Som selvstendig produsent har Fisker markedsført de to sportsbilmodellene Latigo og Tramonto, basert henholdsvis på BMW 6-serie og Mercedes SL. Og i fjor ble Fisker Karma presentert på Detroit-utstillingen, både som luksuriøs sportssedan og miljø-fremstøt. Grunnideen bak den er at i og med at de fleste dagpendlinger - både i Europa og i USA - er kortere enn åtte mil, vil en bil som har en elektrisk motorisering med denne rekkevidden være tilstrekkelig til å oppnå en solid miljøgevinst. Karma Sunset, eller Karma S, som den også presenteres som, er kabriokupé-versjonen av Karma.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer