For Pathfinder er nok mindre terrengbil og mer personbil på samme måte som mange av bilene i klassen. Verken Volvo XC90 eller BMW X5 kan påstå at fokus har vært terrengegenskaper under utviklingen.
Pathfinder kan sees på som en bil i samme gate som storselgeren X-trail, en bil som har terrengbilenes ytre kjennetegn, men lever godt med mer personbilaktig komponenter. Blant annet ser det ut som Pathfinder vil få et firehjulsdriftsystem som i X-trail med en elektronisk styrt kobling for å få med seg bakhjulene når det er nødvendig.
Fire programmer
Sannsynligvis dukker Pathfinder opp med lavgir. Ved å ha fire valgbare programmer for styring av firehjulsdriften vil det likevel være enkelt å møte utfordringer i terrenget. Muligheten for å styre firehjulsdriftsystemet forskjellig under varierende forhold er noe flere produsenter er i gang med.
Fordelene er åpenbare. I steinete terreng vil du helst at hjulene skal gå rundt så sakte og kontrollert som mulig, men er du ute i løs sand eller snø må litt hjulspinn aksepteres for å sikre fremdriften.
Tre seterader
Som mange andre av de større SUVene kan Pathfinder leveres med tre seterader. Den bakerste seteraden ligger nedfelt i gulvet når den ikke er i bruk. Nissan har overrasket med sprek design på flere modeller, men interiøret i Pathfinder ser ganske tradisjonelt ut med analoge instrumenter og en solid midtkonsoll.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger