Dynamisk, balansert og sensuell - det er ord Peugeot selv bruker for å beskrive designelementene som skal definere merkets fremtidige modeller. Et konsentrat av dette presenteres her i form av en konseptbil ved navn SR1, en drømmebil som unektelig tiltrekker øyet. Samtidig introduserer Peugeot en fornyet og stylisert versjon av sin logo, et grep tilsvarende det søstermerket Citroën tok for et år siden.
Plass til tre
Bilen er en sportskupé med avtagbart tak og skal være en fransk nytolkning av de klassiske GT-bilene. Den er en "2+1"-bil det vil si at den har ett sete bak, mellom fører- og passasjersete - tilgangen muliggjøres ved å skyve frem midtkonsollen.
Bensin + strøm
Hybrid-drivlinjen er en annen variant av den som skal introduseres på crossoveren 3008 til neste år. Her er elmotoren relativt potent med 95 hestekrefter, som muliggjør en viss grad av kjøring i ren el-modus. i såfall er selvsagt avgassutslippet null. I motsetning til 3008, som får en dieselhybridløsning, er det i SR1 en bensindrevet 1,6-liters turbomotor på 218 hestekrefter som utgjør forbrenningskomponenten. I den standardiserte EU-syklusen får hybridbilen følgende tall: Utslipp av 119 gram CO2 per kilometer og et blandet forbruk på 0,49 liter per mil.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger