Fra før sitter den særegne motoren også i biler som Legacy, Outback og Forester. Her har den imponert og det er ingen grunn til å tro at den skal gjøre noen dårligere innsats i Impreza. Tvert i mot siden Impreza er en mindre og lettere bil enn de to andre. Impreza plasseres i kompaktklassen og konkurrerer mot biler som Volkswagen Golf og Ford Focus.
Sprek
2,0-literen yter fortsatt 150 hestekrefter og 350 newtonmeter. Det gjør at 0-100 går på 8,6 sekunder, hvilket er et godt tall.
Skuffende CO2-tall
CO2-utslippet ligger på 152 gram, noe som ikke er like imponerende. Dette er nemlig et gram høyere enn Legacy stasjonsvogn har. Forbruket ligger på 0,58 liter per mil. Alt i alt er ikke dette håpløse tall med tanke på at bilen har permanent firehjulsdrift og såpass mye effekt, men det er skuffende at man ikke har klart å utnytte Imprezas lavere vekt, og vi hadde forventet noe bedre tall fra Subaru.
Firehjulsdrift
En sekssteget manuell girkasse leder kreftene ut til alle fire hjul. Momentfordelingen foran/bak er 50/50, som på de større modellene. Dette burde sammen med en sprek motor sørge for at Impreza blir en morsom kjørebil, ikke minst på vinterføre.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger