Og fabrikken er ikke helt uten tradisjoner med V8-motorer og bakhjulsdrift. I dag er det imidlertid ikke mange Alfaer i prislisten som har dette oppsettet, og om konseptbilen ender opp som produksjonsmodell vil den skille seg klart fra resten av gjengen.
Tenker alternativt
Alfa har lenge vært blant de som leverer mest kjøreglede og sportslighet med utgangspunkt i forhjulsdrift. Nå satser fabrikken tungt på firehjulsdrift i tillegg på volummodellene, og også den satsningen er ment å gi mer kjøreglede.
Med en 4,2 liters V8 på arbeidsbenken, og ambisjoner om å entre supersportsbilklassen, var nok bakhjulsdrift et naturlig alternativ. Over 400 hestekrefter og toppfart på 300 pluss km/t er det V8eren leverer i den 1.500 kg tunge toseteren. Kraften går via en sekstrinns girkasse plassert over bakakselen til bakdekk i dimensjonen 275/35-20. Forhjulene er mer moderate 245/40-20.
Går igjen
Alfa 8c Competizione ble vist første gang på disse tider i fjor, og den har turnert bilutstillinger i snart et år. Vi venter i spenning på utviklingen for denne konseptbilen, kanskje allerede Bologna-utstillingen om en drøy måned vil gi noen svar.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger