Mitsubishi Outlander PHEV på  prøve

SUV-mesteren forbedret

DET DU IKKE SER: For å gjøre kjøreopplevelsen med Outlander bedre, har Mitsubishi tatt noen grep som ikke synes. Karosseristivheten er blitt forbedret ved bruk av limt karosseri, understellet er oppgradert og Bilstein-dempere montert - dessuten mer egnede dekk. Disse forbedringene er nå tilgjengelig i den nye, øverste utstyrspakken ved navn S Edition (bilen til høyre). Foto: Knut Moberg
DET DU IKKE SER: For å gjøre kjøreopplevelsen med Outlander bedre, har Mitsubishi tatt noen grep som ikke synes. Karosseristivheten er blitt forbedret ved bruk av limt karosseri, understellet er oppgradert og Bilstein-dempere montert - dessuten mer egnede dekk. Disse forbedringene er nå tilgjengelig i den nye, øverste utstyrspakken ved navn S Edition (bilen til høyre). Foto: Knut Moberg Vis mer
Publisert

Den vakte berettiget oppsikt da den ble presentert på bilmessen i Paris høsten 2012 og vi brukte ordet genistrek da vi beskrev våre første inntrykk av bilen på norsk jord noen måneder senere. Det er selvsagt Mitsubishi Outlander PHEV vi snakker om, den ladbare SUV-en som ble Norges mest solgte SUV i fjor, og til og med nest mest solgte bil totalt i et euforisk 2016-bilmarked.

I Europa er det mest solgte ladbare hybrid - den er hittil solgt i 100.000 eksemplarer - hvorav hele 10.000 i Norge.

Stadig forbedret

Vi testkjørte Outlander PHEV igjen i oppgradert versjon etter midtlivsoppdateringen den fikk for over et år siden. Det meste vi testet her gjelder fortsatt i 2017 med noen unntak, så vi går ikke gjennom alt på nytt. Men som vi skal se, har Mitsubishi tatt en del grep for å forbedre kjøreopplevelsen. Dette mens vi venter på etterfølgeren, som skal få mer enn doblet el-rekkevidde.

(Vi minner om at PHEV står for Plug-in Hybrid Electric Vehicle - altså ladbar hybrid).

Det er stort sett denne modellen Mitsubishi selger noe særlig av, men nye modeller er på trappene - til høsten kommer en mindre SUV ved navn Eclipse Cross.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer