Urban Cruiser AWD har mange sterke sider, deriblant god plassutnyttelse, velfungerende firehjulsdrift, praktisk størrelse, lavt forbruk og - til å være en firehjulsdrevet Toyota - lav pris.
Det betyr ikke at bilen er feilfri, langt derifra. Urban Cruiser kan som nevnt ikke leveres med skinn - og det samme gjelder automatgir. Tilhengervekten er beskjedne 800 kilo og bakruten er relativt trang. Til tross for at vi skriver 2009, har klokken kun 12-timers urverk og frontlyktene kun én reflektor. Bakspeilet er litt for lavt montert og bilen mangler dørlister, motortemperaturmåler og leselys i baksetene. Midtre setebelte bak er innfestet i taket og vinduskarmene er relativt høye. Ekstrautstyrsmulighetene er mildest talt begrensede og takhøyden kunne med fordel vært noen centimeter høyere.
Spartansk
Mange vil også hevde at interiøret er i overkant spartansk for en bil i denne prisklassen. Den firehjulsdrevne utgaven starter tross alt på 263.000 kroner og med et akseptabelt utstyrsnivå passeres 280.000 kroner i en fei.
Det er med andre ord ingen tvil om at det finnes en rekke langt større, lekrere og mer påkostede biler innenfor samme prisklasse. Når 4x4-poenget tas med i ligningen, forsvinner imidlertid de fleste av dem.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger