– Rett før vi skulle åpne for reservasjoner opplevde vi dessverre store tekniske problemer. De har vært vedvarende siden.
Det forteller produkt- og pr-sjef Øyvind L. Knudsen i Hyundai Norge til Dinside.
Tirsdag morgen arrangerte Hyundai Europa et storstilt nettarrangement der de for første gang viste fram produsentens nye elbil, Hyundai Ioniq 5. På slutten av arrangementet skulle det så åpnes for muligheten til å reservere de 3000 første eksemplarene.
– 14 000 interesserte
Ifølge importøren har de så mange som 14 000 interessenter bare i Norge. Disse skulle «konkurrere» med elbilkunder i fire andre prioriterte markeder - Tyskland, Frankrike, Storbritannia og Nederland. Åpning var estimert til cirka klokka 8.15.
– Vi fikk aldri åpnet. Vi beklager det inntrufne, men det er ikke mulig å reservere for noen, forteller Knudsen.
– Ikke de andre landene heller?
– Dette er et europeiske problem, styrt internasjonalt. Det har gått like galt for alle markedene, så det er ikke mulig å reservere for noen.
Kan plutselig åpne?
Hyundai Norge skal nå ha sendt ut nyhetsbrev til de norske interessentene, med info om det inntrufne problemet. Nytt tidspunkt for åpning er ennå ikke avklart.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger