Tak, interiør og plass

Nye 9-3 Cabriolet preges av høy komfort, god plass og smarte løsninger. Takløsningen er blant de beste på markedet.

Publisert
Sist oppdatert

Det er ikke lenger en selvfølge at kabriolet- og roadster-eiere må klare seg med stofftak om vinteren. I dag leveres to Mercedes-Benz-modeller, SLK og SL, med ståltak. Det samme gjør Lexus SC 430 og lille Peugeot 206 CC. Saab har imidlertid, i likhet med de fleste andre kabriolet-produsenter, valgt å holde seg til stofftaket.

Til gjengjeld er ikke dette noen hvilken som helst teltduk. Taket, som selvsagt betjenes elektrisk, består av tre lag som skal gi god skjerming mot både støy og kulde. Sistnevnte kan vi ikke si noe om, men at taket gir god støydemping, er det ingen tvil om. Med taket oppe er lydnivået i kupeen overraskende behagelig og svært lite dekk- og vindstøy trenger inn. I stofftaket finner vi også en relativt stor bakrute, noe som gjør det relativt greit å rygge bilen. Bakruten er selvsagt i glass og utrustet med varmetråder.

20 sekunder

Det tar kun 20 sekunder å felle taket opp eller ned og operasjonen kan faktisk gjennomføres i inntil 30 kilometer i timen, noe som gir gode muligheter for å briefe i byen. Takoperasjonen er nemlig en svært elegant øvelse, som garantert vil vekke oppmerksomhet, for den som ønsker det.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer