Norge er et stasjonsvogn-land. Mer enn hver tredje personbil som selges i Norge er en stasjonsvogn. Og det er kanskje ikke så rart at Ola har falt for stasjonsvogndesignen. Stasjonsvognen byr på åpenbare fordeler både for hytte- og hundeeiere, for ikke å snakke om småbarnsforeldre, som må slepe rundt på store og uhåndterlige barnevogner.
Rimelig alternativ
Den som har 300.000 kroner å legge på bordet kan velge mellom en rekke praktiske og lekre stasjonsvogner. De færreste småbarnsforeldre har imidlertid slike summer å rutte med. Mange småbarnsforeldre har derfor måttet nøye seg med en brukt stasjonsvogn. Men etter at Skoda lanserte stasjonsvognutgaven av Fabia i fjor, åpnet det seg nye muligheter for å bli stasjonsvogneier for en billig penge. De rimeligste Fabia-variantene koster under 160.000 kroner.
176.000 kroner
Inntil nå har Skoda altså vært den eneste bilprodusenten som har tilbudt en stasjonsvogn basert på en småbil. Men nå har også Peugeot bestemt seg for å bli med på leken. For noen uker siden ble nemlig 206 SW lansert i det norske markedet. Denne måtte selvfølgelig testes og vi valgte oss ut en utgave med 1,4-liters motor og utstyrsnivået X-line. Denne koster 176.000 kroner og da får du både fjernbetjent sentrallås og stereoanlegg kjøpet. Klimaanlegg er imildertid ekstrautstyr og koster hele 13.134 kroner.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger