TEST: Audi A4 Cabriolet 1.8T quattro

Audi A4 Cabriolet quattro er en unik bil. Den er nemlig noe så spesielt som en overkommelig cabriolet med firehjulsdrift.

Publisert
Sist oppdatert

Det er ikke mange år siden nordmenn snudde seg når de så en bil med nedfelt tak. Biler uten tak var noe sjeldent og eksklusivt som stort sett var forbundet med utlandet og TV-serier.

De siste årene har imidlertid situasjonen endret seg. Stadig flere kabrioleter er å se på norske veier. Den økte kabriolet-tettheten har selvsagt sammenheng med den den norske velstandsutviklingen. Men hovedforklaringen er nok å finne på tilbudssiden. Ikke bare har vi sett en eksplosiv økning i modellutvalget, i tillegg har stadig flere produsenter valgt å satse på folkelige modeller. I dag finnes det en rekke kabrioleter i prisklassen under 250.000 kroner, noe som betyr at man ikke lenger behøver å være rik for å unne seg en splitter ny kabriolet.

Fra 453.000 kroner

Audi A4 er ikke blant de rimeligste kabriolet-modellene - rimeligste utgave koster nemlig 453.000 kroner. Denne bilen er likevel svært interessant sett med norske øyne. Den er nemlig en av ekstraordinært få kabrioleter som kan leveres med firehjulsdrift. Firehjulsdriften betyr at Audi A4 Cabriolet ikke bare er en flott bil i sommerhalvåret, men at den i tillegg har fremkommelighet og kjøreegenskaper som gjør den svært velegnet også på norsk vinterføre.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.