TEST: Audi A4 DTM

Audi markerer DTM-satsingen med å lansere en utstyrsvariant av A4 som også har fått navnet DTM. Pynt og staffasje, sportslig understell og mer effekt skiller denne modellen fra en vanlig 200-hesters variant.

Publisert
Sist oppdatert

I tillegg til motoreffekten har A4 DTM også en rekke visuelle kjennetegn. Den har hissig styling med ekstra hull i støtfangerne både foran og bak, ett sort eksosrør på hver side, karbonfiber-detaljer nederst på støtfangeren foran og på bagasjelokket og en rekke karbondetaljer i interiøret. I tillegg har den rød slepekrok bak og den er senket med to centimeter. Setene er noe av det bedre man kan finne i en bil og er levert av Recaro.

Populær

I Norge har Audi A4 vært en svært populær bil og den har rett og slett utklasset BMW 3-serie og Mercedes C-klasse. I 2005 ble det solgt 2.369 Audi A4. BMW leverte til sammenligning 1.506 3-serie og Mercedes fikk ut kun 800 C-klasse. Audi har hatt suksess med både dieselmotoren med 1,9-liters slagvolum og bensinmotoren med 1,8 liters slagvolum og turbo. Mange har også falt for Audis forholdsvis prisgunstige firehjulstrekkere. Verken BMW eller Mercedes har levert henholdsvis 3-serie eller C-klasse med firehjulsdrift i et fornuftig prissjikt. Nå må man opp på 2-liters dieselmotor med 140 hestekrefter eller 1,8-liters bensinmotor med turbo og 163 hestekrefter for samtidig å få firehjulsdrift.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer