Audi A6 Avant har fått en forsiktig ansiktsløftning siden vi testet den sist. Det er i under ett år siden A6 ble utstyrt med mer markert dobbel grill og synlige eksosrør.
Kledelig girkasse
En trinnløs automatgirkasse ved navn Multitronic er blitt automatgiralternativet for mange av motorene i A6. Fordelene er merkbare i form av sprekere bil og lavere forbruk enn ved konvensjonell automatgirkasse, som for Audis vedkommende kalles Tiptronic. Den eneste ulempen vi kan se er at det ikke er mulig å kombinere trinnløs girkasse med Audis firehjulsdriftsystem, quattro.
Stort nok
Stasjonsvogner i størrelsklassen 480 centimeter har god plass. Audi A6 Avant er ikke blant de største i antall liter, men bagasjerommet er mer enn stort nok. Det er dessuten lett å utnytte. At andre stasjonsvogner i klassen kan skilte med høyere volum er mer en indikasjon på at A6 ikke er den nyeste bilen i klassen. Før ansiktsløftningen i fjor hadde A6 Avant levd uforandret siden introduksjonen i 1998.
Holder det?
Nesten halvannet tonn skal flyttes av en bensinmotor på 1,8 liter, i tillegg er bilen utstyrt med et slags automatgir. Det er ikke fritt for at vi var spent på om kombinasjonen vekt og Multitronic skulle ta knekken på turbomotoren vi kjenner fra andre biler i Volkswagen-konsernet. Hvordan det fungerte kan du lese om her.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger