
Audi har eksperimentert med S-modeller lenge. Først var det den femsylindrete rekkemotoren med turbo som regjerte (S2, RS2, S4 og S6), men har i ettertid fått følge av V8 (S4/S6/S8), V8 biturbo (RS6), V6 biturbo (S4/RS4) og en 1,8-liters turbomotor (S3). Noen av motorene har også vært levert i flere effektvarianter fra fabrikk, og i tillegg har mange eiere av disse bilene ordnet sine helt egne effektuttak.
Brautende
Det er ikke mye som skiller en S4 fra A4, men likevel er det lett å se at du har betalt over en million i stedet for 400.000 kroner. Lyden er en ting, men potter, grill, dørlister, seter og instrumenter skiller også S4 fra de store massene med A4.
Vi har tøylet 344 hestekrefter rundt på norske veier, og det er en utfordring på flere måter. Den er lettkjørt og kjapp og giringen kan du gjøre med spaker bak rattet. Mer om motor og kjøreegenskaper finner du på denne lenken.