Kärcher EDI 4

Test av elektrisk isskrape

Isskrapen fra Kärcher virker i teorien som en god idé, men sliter litt med å levere i praksis.

ISSKRAPE: Er Kärcher EDI4 verdt pengene? (Obs! Vi sier ED14 i videoen. Det er feil. EDI4 er riktig!) Vi har testet. Reporter: Ingebjørg Iversen. Video: Berit B. Njarga / Dinside Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

For alle som syns at det er både kjedelig og tungt å skrape rutene på bilen vinterstid, virker den elektriske isskrapen fra Kärcher, EDI 4, som en særdeles god idé.

Og det er den også - til en viss grad. For etter fullført test, hvor konklusjonen er at den gjør en ok jobb, er vi litt usikre på hvem som egentlig har behov for den.

Roterende plastskive

Kärcher selv lover at den elektriske isskrapen skal fjerne selv et tykt og fastsittende islag fra bilruta raskt og enkelt.

Isskrapen har en skive med seks plastblader som roterer lett på overflaten når du presser isskrapen ned mot ruta.

Den er oppladbar, og bruker ifølge produsenten 3 timer på å lade - som holder til 15 minutters isskraping. Etter 5-6 gangers bruk har vi fortsatt ikke ladet isskraperen, og da har den ligget i kald bil hele tiden.

Den roterende skiven skal enkelt kunne byttes ut når den er slitt.

Skraper greit

Den elektriske isskrapen er enkel i bruk: Du skrur den på ved å trykke på en knapp og fjerner beskyttelsesdekselet fra plasskiva som står for skrapingen. Deretter presser du isskrapen mot ruta for å fjerne isen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer