Den utgående 320i koster 410.000 kroner. Hvordan kan det da ha seg at nye 320i, som ikke bare er en bedre, men også en betydelig større bil, er 57.000 kroner billigere? Har BMW meldt seg inn i Blåkors?
Kun fire sylindre
Nei, selvsagt ikke. Det er nemlig mange og viktige ulikheter mellom de to generasjonene. For det første kan ikke fremtidige 320i-eiere glede seg over en 2,2-liters rekkesekser som yter 170 hestekrefter, slik eiere av den utgående versjonen kan. I stedet må de nøye seg med en 2,0-liters firer som yter 150 hestekrefter. Denne motoren skal vi bli bedre kjent med i neste kapittel.
En annen viktig forskjell er utstyrsnivået. Utgående 320i var nemlig en godt utstyrt bil - noe nye 320i ikke er. Det latterlige utstyrsnivået vil bli kommentert i denne testens siste kapittel.
Prislapp som lyver
Er dermed nye BMW 320i en uinteressant bil? Nei, overhodet ikke. Man må bare være klar over at bilen ikke er så rimelig som BMW vil ha oss til å tro.
Men hvis man er villig til å betale rundt 380.000 kroner, for det er nemlig prisen man i praksis må betale for en akseptabelt utstyrt 320i, er dette absolutt en bil som bør vurderes hvis en liten premium-sedan er målet.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger