
Etter et søk på internett finner du hundrevis av hatsider og kampanjer mot Chris Bangle. BMW's designsjef har ertet på seg BMW-entusiaster over hele verden som mener BMW er i ferd med å bli ødelagt.
Design på godt og vondt
Vi er litt mer nyansert enn som så. Forfra og fra siden er vi ikke i tvil. Dette er en usedvanlig lekker bil. Du kan gå rundt bilen gang på gang og til stadighet legge merke til nye detaljer og finurlige løsninger. Baken er en historie for seg og har fått en enda mer markant overgang fra bagasjelokk til baklykter enn det 7-serien har, og kritikken angående det har jo ikke akkurat vært lavmælt. På mange måter er 6-serien mer vellykket i hekken og formen er mer avrundet og harmonisk.
Klumpete 8-serie
BMW gjorde en tabbe da de lanserte 8-serien. Den var for tung og klumpete og lå motormessig på etterskudd den dagen den kom. V12-motoren maktet ikke å levere mer enn 300 hestekrefter, noe som var for lite for BMW-kundene. BMW hadde på den samme tiden en sekssylindret motor med nesten 300 hestekrefter i både M3 og M5. BMW piffet senere opp tolveren til 380 hestekrefter i 850 CSI uten at hjalp noe særlig på imaget.
Den forrige 6-serien som ble produsert fra 1976 til 1989 har en mye mer positiv historie å se tilbake på, og det er denne kupetradisjonen som nå skal tilbake i rampelyset med den nye 6-serien. Mer om motor kjøreegenskaper finner du her.