Test: BMW i3 Plug-in Hybrid

Et dyrere og dårligere valg.

KOMMER DÅRLIG UT: Ladbare i3 fremstår som et dårlig valg i forhold til andre hybridbiler på markedet. Dessuten er «100% elektrisk» en tvilsom påstand all den tid bilen tidvis slipper ut forurensende avgasser. Foto: JAMIESON POTHECARY
KOMMER DÅRLIG UT: Ladbare i3 fremstår som et dårlig valg i forhold til andre hybridbiler på markedet. Dessuten er «100% elektrisk» en tvilsom påstand all den tid bilen tidvis slipper ut forurensende avgasser. Foto: JAMIESON POTHECARY Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

BMW i3 har levd et godt liv som den dyreste elbilen på markedet, med unntak av Tesla Model S. Riktig navn, kul image, kvikk motor og delikate løsninger har fått 4.061 personer til å punge ut for i3 gjennom BMWs bilforhandlere siden introduksjonen i 2013.

Meningsløs

i3 har vært i salg i utlandet under navnet i3 REx (Range Extender) en stund allerede, men den norske importøren har valgt å vente med introduksjonen til nå.

Et helt riktig valg etter vår mening:

For I3 Plug-in hybrid blir en særing i det norske avgiftssystemet.

Les vår test av vanlig i3.

Du må betale hele 90.000 kroner mer en du gjør for normal i3. For den summen får du med et 650 kubikkcentimeters aggregat under bagasjerommet. Dette hjelper til med ekstra rekkevidde. Det begynner å lade når du har igjen ca. fem kilometer rekkevidde på strøm. Som ren elbil oppgir BMW en rekkevidde på 15 mil.

Det gjør den til hybridbilen som går lengst på ren strøm i dag. Aggregatet skal gi deg 15 mil ekstra.

Les også: Slik klarer i3 seg mot Nissan Leaf.

Les mer: BMW i3 er nyskapende bilindustri.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer