320i er en klassisk betegnelse fra BMW. Som de interesserte har fått med seg, dreier dette seg nå om en 2,0-liters firesylindret motor, i motsetning til i tidligere lange perioder hvor 320i betydde seks sylindere. Fire sylindre og 2,0 liter er ikke all verdens. Likevel er den funnet verdig til å tjene som innstegsmotor i denne kabrioleten som etter hvert har vokst seg forholdsvis stor og tung; snaut 1,6 tonn for å være nøyaktig.
Ikke turbo
BMW bruker foreløpig ikke turbo på sine firesylindrede bensinmotorer, selv om vi og flere med oss regner med at akkurat det ikke forblir slik altfor lenge. Likevel er ytelsene imponerende. 170 hestekrefter og 210 newtonmeter er mye fra en 2,0-liters sugemotor.
Fra 512.000
0-100 går på 9,1 sekund og toppfarten ligger på 228 kilometer i timen, noe som indikerer at vi snakker om en forholdsvis sprek bil. Men så starter da også prisen på 512.000 kroner med manuell girkasse som vår testbil var utstyrt med. Det var nok like greit, for vår erfaring med denne motoren med automatgir i lillebror 120i kabriolet var ikke all verdens. Automatgir hever dessuten startprisen til 541.000 kroner.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger