Hils på BMW M2, den mest rampete bilen som finnes i BMW-sortimentet for tiden. Med enkle grep har BMW gjort om 2-serie coupé til en Club Sport-racer med skilter. Skamløs stjeling av hardcore komponenter fra eksisterende M3/M4 har resultert i en svært kompetent og lettkjørt bil for en billig penge, hvertfall om du ser på hva du har betalt for M-produkter tidligere.
Tar opp arven
BMW ønsker å trekke linjene tilbake fra 2002 turbo og 1M, men det er egentlig en naturlig etterfølger etter tredje generasjon M3 (E46).
Størrelsesmessig er de omtrent like, men mye sprekere. Ikke dårlig for BMWs minste coupé. Og mens E46 var rimelig mekanisk, har det skjedd store fremskritt teknologimessig siden den gang. M2 har dermed løftet lista opp flere hakk.
Er det reinspikka moro du er ute etter, mener vi du kan hoppe bukk over M3 og M4 og gå for M2 i stedet, og ha 300.000 kroner til overs.
Hardcore
Men det er ting du skal tenke på før du tar det valget. M2 er nemlig rimelig hardcore. Bærebroer, hjulnav, bremser og 19-tommers felger kommer rett fra M3. Dempere og fjærer er satt opp for M2 og er av typen stramt.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger