Som vi har fortalt tidligere er denne X5-en en av årets største avgiftsvinnere. Det er ingen tvil om at vi nå ser starten på endringens tid for bilindustrien, der stadig flere introduserer plug-in hybridløsninger på nye bilmodeller.
Særlig attraktivt er det å rulle ut dette i premium-SUV-er, og det neste året kommer de på løpende bånd.
Les mer: Vi har testet tre ulike plug-in hybrider
Porsche var først ut med sin Cayenne S E-Hybrid, til høsten kommer Volvo med sin XC90 T8, mot slutten av året kommer Mercedes med sin GLE 500e og på nyåret dukker Audi Q7 e-tron quattro opp.
Denne gang har vi dratt til BMWs hovedkvarter i i München for å kjøre deres alternativ i klassen, BMW X5 xDrive 40e.
Hyggelig startpris, men ...
Bilen kommer på markedet i november, og den norske importøren medgir at denne trolig vil representere 80 prosent av X5-markedet fremover.
En indikasjon på at de har helt rett i det, er at de allerede etter tre ukers forhåndssalg kan notere seg for 160 bestillinger av bilen som kommer til Norge i november.
Årsaken til det er den hyggelige prisen. For på papiret får du nykommeren fra 766.000 kroner, og da er det attpåtil mer utstyr inkludert som standard. Her får du med blant annet luftfjæring, adaptivt understell, stor navigasjon og en app som lar deg styre varme- og ventilasjonsmuligheter med på kjøpet.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger