TEST: BMW Z4 3.0 aut.

Man kan mene hva man vil om bilens utseende. Men at BMW Z4 leverer masse kjøreglede, er det ingen tvil om.

Publisert
Sist oppdatert

Da BMW Z4 erstattet Z3 i mars i år, må vi innrømme at vi hadde litt problemer med å bestemme oss for hva vi mente om bilens utseende. For det er liten tvil om at Z4 er spesiell. Bilen preges nemlig av en rekke skarpe vinkler. Samtidig har den mange store, rene flater, noe som blant annet skyldes fraværet av dør- og støtfangerlister. Det enorme panseret er også uvanlig "rent", i den forstand at ikke en eneste profil får bryte opp linjene.

Stygg skjøt

Etter å ha fått litt tid på oss, har vi kommet frem til at vi synes Z4 er en lekker bil. Likevel synes vi det er rom for en rekke forbedringer. For eksempel er vi overrasket over at BMW har forlatt prinsippet om at grillen skal være en forlengelse av panseret, slik vi kjenner det fra Z3, 3-serie og den utgående 5-serien. Z4-panseret slutter over BMW-logoen, noe som gir en dominerende skjøt i bilens front.

Vi synes også det er rart at BMW, i motsetning til resten av bilindustrien, har valgt å bruke skrikende oransje farve på blinklysene. Når frontblinklysene i tillegg er så langstrakte som de er, ville vi ha foretrukket en mer diskret farve.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer