Hver nye generasjon BMW 7-serie har solgt bedre enn den forrige - også den utgående modellen hvis design mildt sagt ikke var likt av alle. Selvsagt håper BMW dette skal være tilfelle også med denne nye generasjonen som ble lansert i fjor høst. Nøkkelen til suksess antas tydeligvis å være diskresjon og nøkternhet (relativt sett, selvfølgelig - det er tross alt toppmodellen fra produsenten vi snakker om).
Forsiktig utvikling
Men linjeføringen er utvilsomt mye mindre kontroversiell enn tidligere. BMW har også unnlatt å komme med noen teknologirevolusjon eller introdusere noen fantastisk svære eller kraftige motorer. Eksempelvis dropper BMW 12-sylindret bensinmotor og 8-sylindret dieselmotor - i hvert fall inntil videre - i nye generasjon. Takket være motorteknologiske fremskritt har dett ellers ikke så mye å si når det kommer til ytelser. Vi har for øvrig en følelse at disse valgene antakelig er ganske smarte i disse økonomisk nedtrykte tider - selv om de nok er blitt justert i forhold til konjunkturen etter at prosjektene ble lansert.
Plassen hovedpoeng
Som vi nylig nevnte i vår duell mellom nye BMW 7-serie (730d) og S-klasse (S 320 CDI 4Matic) - den kan du lese her - er plassutnyttelsen i disse bileneomtrent som den i pyramidene i Egypt; med andre ord et sorgens kapitel. Derfor finnes da også begge modellene i strukkede versjoner med lengre akselavstand, noe som gir bedre plass bak.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger