TEST: Corsa, blinkskudd fra Opel

Det er ikke mye igjen av forrige utgave av Corsa, bare navnet og Opel-blitsen i grillen.

Publisert

Høyt monterte baklys som skaper en enhet med bakvinduet, skarpe kanter som er myket opp med buede linjer og skjermbredere. Fra å være traust og kjedelig har Opel Corsa blitt ungdommelig og moderne.

Og nettopp det ungdommelige går igjen når vi åpner døren, og setter oss ned i de nykonstruerte setene i Corsa. For det tre-ekede rattet sender tankene mot sportslighet og kjøreglede, men også mot praktiske løsninger og sikkerhet.

Innebygget radio

Integrert i rattet sitter foruten kollisjonsputen også brytere for volumkontroll, kanalvalg og funksjon. En luksus du kjenner fra dyrere og mer eksklusive biler. Men luksusen stopper ikke der. For i tillegg til radio med CD-spiller kan Corsa utstyres med avansert navigasjonssystem, innebygget mobiltelefon og innebygget CD-skifter som svelger tre CD-plater.

Som standard er imidlertid Corsa utstyrt med en konvensjonell radio, i et design som matcher resten av interiøret. Derfor er det begrenset hvor mange knapper du vil finne å trykke på, men fordelen er et oversiktlig dashbord som har alle betjeningsorganer innen rekkevidde. Og instrumentene? Joda, klare og lettleste dersom det skulle være noen tvil om det.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer