TEST: Daihatsu Sirion 4WD - På alle fire

Med frisk og frodig design skiller Daihatsu Sirion seg ut i gatebildet - og inne i bilen vil du sette pris på det høye utstyrsnivået.

Publisert

En enorm kromlist strekker seg fra grillen og rundt fronten før den smalner inn og blir borte midt på bakdørene. Og grillen minner mer om femti- og sekstitalls sportsbiler enn om japanske småbiler. Jo da, Daihatsu Sirion skiller seg så absolutt ut i trafikkbildet - og vekker oppsikt.

Billige materialer

Men dens avantgardistiske ytre gjenspeiles likevel ikke i interiøret. For selv om det både er funksjonelt og oversiktlig er det utvilsomt også et område hvor sparekniven har kuttet hardt. Ikke bare fordi materialene virker billige, men også fordi det som finnes av brytere og betjeningsorganer slett ikke gir inntrykk av å være forseggjort.

Likevel skal Daihatsu ha litt ros for at de i de minste har tenkt på at modne mennesker av i dag ofte er nedtynget av både mobiltelefoner og personlige dataassistenter - og for at de derfor har utstyrt Sirion med et uttall små rom hvor slike dippedutter passer som hånd i hanske.

Mye utstyr

Sirion scorer også høyt hva gjelder utstyrsnivå, for elektriske vindusheisere, så vel som elektrisk justerbare speil, sentrallås og servostyring er standard. Det er også to kollisjonsputer foran, blokkeringsfrie bremser og firehjulsdrift.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer