Ikke la dere lure av oppsynet: Passat CC er ikke noen kupé, men en sedan med en elegant, kupé-lignende fasong på karosseriet.
Anti-traust
Vi har faktisk lurt på hvorfor VW ikke har gitt denne bilen et helt annet navn; den er nemlig ganske så forskjellig fra den velkjente, trauste familiebilen Passat - som for øvrig så å si utelukkende selges som stasjonsvogn. Den luksuriøst utseende kupé-lignende CC er både lavere, bredere og lengre enn en standard Passat sedan.
Utfyllende test
Vår kollega Aabakken har tidligere levert en grundig analyse av den nye modellen i forbindelse med den internasjonale lanseringen. DinSide fikk da også stifte bekjentskap med andre motorer. Denne artikkelen er derfor et komplement til den presentasjonen og tar for seg den spesifikke opplevelsen med versjonen 1.8 TSI Carat på norske veier. For øvrig viser vi til ovennevnte artikkel - se lenke nederst i saken.
Audi haler innpå
VW Passat er uvilsomt et av de beste kjøpene man kan gjøre i mellomklassen her i landet. Etter 35 år er den nå i sin femte generasjon, og ligger så langt i år på en tredjeplass på registreringsstatistikken over nye biler. Nylig har imidlertid den kraftig forbedrede premiumbilen og konsernbroder Audi A4 - som imidlertid ikke er knalldyr i sine mer moderate versjoner - tatt igjen Passat og den gikk til og med såvidt forbi i oktober.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger