Da vi testet Hyundai i30 CW tidligere i sommer var det med den gode dieselmotoren på 115 hester og en femtrinns manuell girkasse. Etter forespørsler fra leserne har vi nå testet bilen med automatgirkasse.
Kvalitet: Pluss, Image: Minus
Vi likte bilen godt, men ikke nok til å utrope den til klasseleder - den var nemlig bra på det meste men fremsto ikke som noen klar vinner på noe. Hyundai har bygget seg opp et etterhvert ganske solid rykte for kvalitet, og prisene utvikler seg deretter. Men image og personlighet skorter det fortsatt på, noe som har gjort at Hyundai har valgt å designe og utvikle bilen her i Europa.
Fornuft
For mange er (heldigvis) imidlertid ikke det det vesentlige, og som fornuftskjøp fremstår i30 som absolutt et alternativ. Etter forespørsler fra leserne har vi nå testet bilen med automatgirkasse i forbindelse med den fine dieselmotoren. Er så dette et konkurransedyktig alternativ i kategorien kompakte stasjonsvogner med diesel og automat?
Vi oppsummerer her først vår generelle erfaring med bilen. For den grundigere testen henviser vi til testen av den manuelle utgaven (lenke nederst). Vi tar så for oss forskjellene som automatgirkassen tilfører.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger