Fløyel.
Når vi nå i etterkant av testen, bak PCen, famler etter ord som kan oppsummere inntrykket av Lexus GS450h, så ender vi på fløyel. Superrask, tettsittende fløyel.
Med et snev av pc-spill i ettersmaken. Ikke minst fordi Lexus har erstattet den tradisjonelle turtelleren med et kilowattmeter.
Millionbilen
Rett før sommeren kom vår utsendte reporter Knut Moberg hjem fra lanseringen av GS450h i Spania, med håret i vilden sky og usedvanlig mange pene superlativer. Lenken til lanseringsartikkelen finner du i bunn av konklusjonsavsnittet, så vi skal ikke plage leserne med enda flere måter å si Wow!!! på. Hadde vi tenkt.
Burde kostet mer?
For i denne testen har vi nemlig tatt bilen i bruk i Norge, med vinterdekk, i køen til og fra jobb, i øsende regn og på vinterfjelloverganger. Men når sola skinner over Valdresflya i november, Leif Ove Andsnes spiller Griegs A-mollkonsert i entertainmentsystemet, og man ratter en bil som kjennes som real virtual reality - da kan vi ikke dy oss: Dobbelt-wow. Det er ikke ofte man går ut av en bil og tenker - denne burde da stengt tatt kostet mer?
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger