Borte er den spreke og litt annerledes utformingen av eksteriør og interiør, nå likner Focus mer på de andre i klassen. For entusiastene, dagens Focus har ihuga tilhengere, vil kanskje endringene oppleves som ett steg mot en mer kjedelig og vanlig bil. For dem som ikke har lagt spesielt merke til Focus til nå, eller ikke har forelsket seg i designen, vil nye Focus stasjonsvogn oppleves som en mer eksklusiv og komfortabel bil. Og selv om bagasjerommet er krympet noen liter vil Focus fortsatt være blant de som har god plass til feriebagasjen.
Bra motorutvalg
Med bensinmotorer fra 1,4-liter på 80 hestekrefter og dieselmotorer fra 1,6-liter på 90 hestekrefter har du gode muligheter for å finne akkurat det du er ute etter. Nå er det fire bensinmotorer og tre dieselmotorer å velge i mellom, og flere alternativer er på vei. Særlig små dieselmotorer er det mange av konkurrentene som mangler. Vi har kjørt den nest billigste bensinvarianten, en 1,6-liter som yter 100 hestekrefter. Antakelig vil dette bli versjonen det selges mest av, selv om en drivstoffgjerrig 1,6-liters diesel på 90 hestekrefter til 237.000 kroner nok også vil friste mange.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger