Sist gang vi testet Maverick hadde vi en 3,0-liters V6-motor under panseret. Vi lite å utsette på motor og kjøreegenskaper og ga bilen plusspoeng for den gode plassen. Men et tildels håpløst interiør, i kombinasjon med en prislapp på 530.000 kroner, resulterte i en knusende dom.
Ny front
Men nå har det altså skjedd ting med Maverick. For det første har bilen fått en ansiktsløfting. Faceliften omfatter blant annet nye frontlykter med klare lykteglass, nye og runde tåkelys, ny grill og ny fremre støtfanger. Dermed har bilen fått en noe mer moderne fremtoning.
Også innvendig er endringene av moderat karakter og begrenser seg stort sett til at alle baksetepassasjerer nå har hodestøtte og trepunktsbelte. En ny midtkonsoll er også på plass.
Ny motor og firehjulsdrift
Under skallet har det imidlertid skjedd mer. For det første er den gamle 124-hesters 2,0-literen erstattet av en mer muskuløs 2,3-liter. For det andre er den silikonkløtsj-baserte firehjulsdrift-teknikken erstattet av en raskere, mer moderne og helautomatisk elektromagnetisk kobling. I tillegg er har bremseskiver overtatt for trommelbremser på bakhjulene.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger