TEST: Freelander Open Air -- Åpen fornøyelse?

Med et tøft utseende, "terrengegenskaper" og vind i håret skal Land Rover Freelander Open Air fri til kundene.

Publisert

Alt skal være så praktisk i våre dager. Derfor jubler vi vilt og uhemmet når en bilprodusent viser et nytt konsept hvor setene forsvinner ned i gulvet og blir borte. Samtidig brukes det milloner av kroner for å fortelle deg hvor umåtelig praktisk, fleksibel og ikke minst anvendelig bilen er.

Vakre brosjyrer med silketrykk viser bilder av hele familien - med svigermødre og besteforeldre - som smilende reiser på tur med picnic-kurv og friske markblomster, for på neste bilde å vise samme familie - minus svigermødre og besteforeldre - med surfebrett under armen, strandtøfler og baderinger. Budskapet burde være åpenbart nok.

Det er selvfølgelig heller ikke noe galt i det. Grunnen til at bilprodusentene legger stadig større vekt på å lage praktiske biler er jo nettopp fordi kundene etterspør det. Derfor er det ekstra befriende å sette seg bak rattet i en Land Rover Freelander Open Air. Ikke nødvendigvis fordi den er så himla upraktisk, men fordi målet har vært å lage en bil som gleder og behager.

Femdørsutgaven av 1579">Land Rover Freelander blir uestetisk og plump når man setter den rampete og langt mer snertne Freelander Open Air ved siden av. Grunnen er de fiffige linjene som trekantvinduene sørger for, samtidig som Open Air lot to av dørene være igjen på fabrikken.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer