TEST: Honda CR-V ES

Enkle grep kan gjøre stor forskjell. I nye Honda CR-V er det brukt 30 kroner på en interiørdetalj som gjør bilen mye lettere å trives i.

Publisert
Sist oppdatert

Alle stjeler fra alle, det er derfor nye biler er bedre enn gamle biler. Til tross for svært gode kjøregenskaper og en del annet nytt er det de enkle gummimattene i dashbordet som gjør det lille ekstra slik at CR-V er lett å bli venner med. Detaljen finner vi igjen i Land Rover Freelander.

Sterkere og morsommere

150 hestekrefter er det nå under panseret på CR-V, men den største forskjellen fra tidligere er høyere dreiemoment på lavere turtall. Det fortsatt turtall som gjelder for Honda-motorer, alle de 150 hestekreftene krever 6.500 o/min før de samles.

Kjøregenskapene tør vi påstå er klassens beste. Glem firehjulsdriften, den er bare til for fremkommelighet og i verste fall gjør den CR-V uforutsigbar. Kjøreegenskapene vi snakker om her er på landeveien. Kommer svingene tett vil ingen av konkurrentene kunne kjøres så effektivt med en avslappet kjørestil. Honda CR-V ligner mest på en vanlig personbil i oppførselen.

Plass

De fleste konkurrentene kan tilby god plass i baksetet, det er bagasjerommet de fleste bilene i klassen sliter med. Nye CR-V kan tilby nesten 100 liter mer enn tidligere, og baksetene kan reguleres i lengderetningen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer