TEST: Honda CR-V med diesel og automat

Vel tre år etter at denne CR-Ven ble lansert har vi nå kjørt en etterlengtet ny versjon.

Foto: Knut Moberg
Foto: Knut Moberg Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

I et vanskeligere Folke-SUV-marked solgte Honda tross alt godt over 1.000 eksemplarer av sin CR-V i 2009. I likhet med Mitsubishi Outlander er dette en av de romsligere på markedet, men i motsetning til den omtrent jevngamle Outlanderen kommer den kun som femseter.

Vi har behørig testet CR-V tidligere og ansiktsløftningen den nylig har vært gjennnom rettferdiggjør ingen grundig gjennomgang på ny. Vi oppsummerer derfor her de viktigste egenskapene og posisjoneringen i forhold til konkurrenter, med spesiell fokus på det som er nytt, nemlig drivlinjen.

Traust, men trivelig

For CR-V er fortsatt det trivelige bekjentskapet mange har satt pris på, med et romslig og fleksibelt interiør og god plass bak - baksetene kan skyves 10 centimeter i lengderetningen og seteryggen justeres. Det er også god plass til bagasjen.

Testbilen hadde panoramatak som ga en lysere kupé uten at det ble lavt under taket og bagasjerommet kan deles i høyden ved å flytte gulvet opp i midtre høyde.

Ellers er førermiljøet midt på treet når det kommer til ergonomi og kvalitetsopplevelsen er fortsatt ikke på høyde med de beste når det gjelder materialkvalitet, men det virker velbygd og solid, og finishen er nøktern, men seriøs. Vi satt godt i bilen, men gjør oppmerksom på at forsetene i Executive-utgaven vi hadde til rådighet har betydelig bedre innstillingsmuligheter enn S- og Elegance-versjonene, og for lange personer er det mye lettere å finne seg til rette i de elektriske regulerbare skinnsetene.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.